Monday, August 22, 2011

Akta 559 Menunjukkan Sikap Sebenar UMNO Terhadap Murtad

Oleh ramziredang

"Jika seluruh rakyat wilayah persekutuan mempunyai duit paling kurang rm3000, itu bermaksud seolah olah seluruh rakyat wilayah persekutuan dibenarkan murtad oleh UMNO. Anda boleh merujuk Akta 559(wilayah persekutuan) yang diluluskan pada tahun 1997. Akta ini bukan diluluskan oleh PKR, bukan oleh DAP, bukan oleh PAS, bukan oleh MCA, bukan oleh MIC, tetapi oleh UMNO.

Bagi kesalahan yang bersabit dengan aqidah, akta 559 bahagian 2 kesalahan jenayah syariah seksyen 5 menyebut,:mana mana orang yang mengembangkan doktrin atau kepercayaan agama selain daripada doktrin atau kepercayaan agama Islam di kalangan orang yang beragama Islam adalah melakukan kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua duanya.

Bandingkan pula dengan kesalahan mengajar agama tanpa tauliah, seksyen 11 ada menyebut:(1)Mana mana orang yang mengajar atau mengaku mengajar apa apa perkara yang berhubungan dengan agama Islam tanpa tauliah yang diberikan di bawah seksyen 96 akta pentadbiran adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama temph yang tidak melebihi tiga tahun atau kedua duanya.

Biar saya bagi satu ringkasan mudah kepada anda dan contoh yang paling bangang yang UMNO maksudkan dari kedua dua di atas, jika padri kristian dan Dr Asri(bekas mufti) mengembangkan agama masing masing dan ditangkap, jika kedua duanya didapati bersalah di bawah bidang masing masing, maka kemungkinannya paderi akan hanya didenda tiga ribu ringgit tetapi Dr Asri akan didenda lima ribu ringgit.

Soalan terhadap kebangangan UMNO: adakah kesalahan Dr Asri lebih berbahaya dari kesalahan paderi?

Dan yang paling utama sekali kita perlukan perhatikan, adakah hukum hukum yang dipinda dan diluluskan oleh kebanyakan pejabat agama Islam di negeri negeri di Malaysia menepati kehendak syariah Islam sebenar?

Kenapa perlu lari dari hukuman yang ditetapkan oleh hukum sebenar di dalam Islam? Kenapa hanya mementingkan denda duit semata mata? Kenapa cuba meringankan hukuman yang memang berat yang sepatutnya digariskan oleh Islam untuk menjaga kesucian Islam?

Perhatikan hukum hukum tentang zina, qazaf, hudud dan sebagainya, adakah dipinda supaya menepati kehendak Islam atau mengikut kehendak Islam? Siapakah yang meminda dan mengkehendaki ianya berjalan begitu? Pejabat agama kan? Oleh orang orang agama kan?

Jadi yang bermaksud ingin umat Islam lari dari hukum Islam adalah orang yang dari pejabat agama sendiri dan betapa malangnya ini direstui oleh mufti mufti bangang yang hanya menjaga gaji masing masing.

Ringkasnya, zaman berzaman, di negara mana manapun di dunia ini, gerakan halus memurtadkan umat islam di dunia ini adalah bermula dari pejabat agama sendiri, dengan membawa lari umat Islam dari hukum yang sebenarnya di kehendaki olah Allah dan Rasul.

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.