Wednesday, November 17, 2010

Khutbah Raya Korban - Markas PAS Cawangan Pangkor

Pulau Pangkor 17 November 2010 bersamaan 10 Zulhijjah 1431, jam 8.30 pagi - Ustaz Syed Sharim selaku ketua PAS Cawangan Pangkor telah menyampai khutbah Eidul Adha di Markas Cawangan. Isi khutbah beliau boleh di rujuk di laman ini... KLIK DI SINI




sebahagian jemaah yang hadir sedang khusyuk mendengar khutbah yang sedang di sampaikan ketua cawangan... kelihatan juga saudara Aznam Rizal pengurus Palma Beach Resort, Teluk Nipah..



suasana dalam markas...



ustaz Syed Sharim sedang menyembelih lembu korban.. gambar tidak kelihatan..



alhamdulillah... haiwan korban selamat disembelih..



kanak-kanak pun tidak melepaskan peluang menyaksikan haiwan korban untuk disembelih... kelihatan juga ustaz Syed Sharim dicelah kumpulan kanak-kanak tersebut..



kelihatan juga saudara Haisham..



pak Hamzah orang lama begitu tekun mendengar apa yang diperkatakan ustaz Syed..



ustaz Shahril Saari selaku ketua Pemuda PAS Cawangan Pangkor sedang melapah haiwan korban.. beliau juga telah menyembelih salah seekor haiwan korban yang mana pada tahun ini markas telah menerima 2 ekor lembu. sebelum itu beliau telah menyembelih seekor lembu di Kampung Teluk Dalam - kubu kuat UMNO di Pulau Pangkor.



bersama-sama rotong-royong melapah haiwan korban...



anak-anak muda turut sama..



anak kepada abg azmi Nipah Mas pun turut bersama menjaya majlis ini..



hampir selesai..

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.