Saturday, July 24, 2010

PAS Nak Selamat..Tolong Siasat Hassan Ali Secara Adil & Bukannya Berpihak

Hari ni kecoh yang Dr Hassan Ali berjumpa dengan Tan Sri Harusani. Nah dalang sebenar sudah ketemu. Nak tanya...ada tak exco negeri Kelantan ada jumpa Harusani ni?? Kenapa Dr Hassan Ali tak jumpa exco agama negeri Perak, bukannya jumpa Harusani..

Dan kenapa tak uar-uarkan perjumpaan itu..bukan Tan SriHarusani tu individu kontroversi..individu yang jatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak pimpinan PAS??? Tak terfikir ke pertemuan itu akan cetuskan kontroversi, sebab isu UG ini kecoh satu Malaysia sejak muktamar PAS di Shah Alam, yang dipuji Nasaruddin Mat Isa sebagai muktamar yang terbaik.

Buat Hassan Ali, jelas tindakan anda satu perbuatan yang salah. Perlu disiasat betul-betul oleh PAS, bukannya dengar sebelah pihak sahaja dari Hassan Ali. Bukan tak percaya kat Pesuruhjaya UMNO..ops PAS Selangor ini..tapi demi keadilan. Untuk elakkan orang ramai menfitnah beliau. Maka satu siasatan perlu dilakukan.

Dan juga perlu disiasat pendedahan Puncak Niaga (ini kisah kezaliman Puncak Niaga) yang menaja Muktamar PAS di Shah Alam (sumber). Yang menaja penginapan pemimpin PAS di Hotel Concorde, Shah Alam (sumber). Ini ucapan live Khalid Samad yang dedahkannya..

Jangan biarkan fitnah terus selubungi PAS. Sebab kita tak nak anasir umno dalam PAS, selagi UMNO tak ubah dasarnya. Sapa tak kenal dengan Puncak Niaga yang dimiliki Tan Sri Rozali (proksi Mat Taib) yang hari ini menjadi anjing umno untuk serang kerajaan pr Selangor.

PAS jika mahu selamat, tolonglah buat siasatan. Jangan ada tuduh menuduh dalam PAS Selangor. Macam dalam PAS Selangor ni ada 2 puak. Sampaikan Ketua Penerangannya lebih sudu dari kuah..kenyataannya penuh dendam dan pra sangka (sini). Khalid Samad pula janganlah agresif..biar PAS siasat dulu. Nanti bila PAS dah siasat, kita pecatlah geng-geng UG ni.

Apapun Khalid Samad memang pemimpin PAS yang tulen..tak pernah ajaknya abangnya, Shahrir Samad untuk bawa UMNO bergabung dengan PAS. Sebab buktinya dah jelas, mana ada Shahrir Samad cakap soal perpaduan umno dan pas?? Mana ada. Yang ada sebut hanyalah Tan Sri Harusani, yang diakui hassan ali ada berjumpa dengan mufti putar belit tu 2 bulan lalu...

4 comments:

  1. hahahah...macai kalid samad dah melalak.
    teringin benor nak jadi PJ selangor!

    ReplyDelete
  2. rasanya pas pangkor yang perlu di siasat kerana terlalu jumud.

    PAS tak boleh engage dgn sesiapa, PAS tak boleh terima infaq/sposor utk muktamar...

    patutlah sekarang ni susah utk mana-mana tokoh negara menyertai PAS...tidak seperti sebelum ini - kerana exco agama buat engagement dgn mufti pun dikira berdosa.

    ayat Quran mana yang anda pakai???
    hadis mana yang menjadi rujukan???

    sikap ini bukan sikap org Islam yg beriman dgn Al-Quran dan AlHadis....memalukan parti Islam ja pas pungkor ni

    ReplyDelete
  3. Sejak bile percaya dengan Harusani ni?? inilah masalahnya bile percaya musuh tak percaya kawan....
    Semuanya kerana Hasad... Bile nak menang hasad sesama sahabat???

    ReplyDelete
  4. apalah bodoh pas pangkor.

    yang dapat pahala puncak niaga sebab bagi sumbangan utk muktamar PAS (kalau betul la - sebab aku tak nampak pon apa2 bukti nyata yg puncak niaga bagi sumbangan utk muktamar PAS tu. kalau setakat list nama yg duduk kat hotel tu tak membuktikan apa2. kalu nak dengar cakap kalid samad, lagi aku tak pecaya mamat tu)

    yg dapat dosa, pas pangkor sebab menjadi pengadu domba dan penyebar fitnah.

    ReplyDelete

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.