Thursday, August 5, 2010

Tempat Khinzir Lalu Pun Sanggup Dijadikan 'Port' Maksiat

Projek Dana PAS Pangkor... Jom infaq !

KUALA TERENGGANU – Gara-gara kerana nafsu, pasangan remaja kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk berhadapan risiko bahaya dengan menjadikan kawasan semak dipenuhi pohon berduri dan dihuni haiwan berbisa sebagai lokasi untuk melakukan kegiatan tidak bermoral.

Malah, lokasi baru yang menjadi trend pilihan pasangan kekasih untuk melakukan kegiatan maksiat ini didedahkan sendiri oleh penduduk Kampung Bukit Bayas, di sini, yang tidak sanggup bersekongkol dengan perbuatan terkutuk pasangan terbabit.

Apa yang mengecewakan penduduk di kawasan tersebut, apabila terdapat segelintir pasangan remaja sanggup melakukan maksiat di kawasan semak yang menjadi laluan utama haiwan seperti babi.

Seorang penduduk, Mohd Nasri Muda, 36, mendakwa, memandangkan laluan itu agak jauh dari penempatan penduduk dan jarang digunakan, mungkin menjadi faktor utama pasangan remaja terbabit berani melakukan maksiat.

"Lokasi itu merupakan laluan babi melintas setiap petang menyebabkan penduduk tidak gemar melaluinya dan disebabkan itulah, penduduk menamakannya sebagai lorong babi.

"Selain itu, laluan di kawasan semak itu juga tiada kemudahan lampu jalan, mungkin keadaan gelap itu telah menarik perhatian pasangan kekasih untuk memadu asrama di sini pada waktu malam," katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Mohd Nasri, laluan yang boleh menghubungkan ke Wakaf Mempelam itu hanya digunakan penduduk pada waktu tertentu sahaja dan disebabkan persekitarannya agak sunyi ia menjadi tumpuan pasangan remaja melakukan perkara terkutuk.

Mohd Nasri yang juga Ketua Platun Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) Pasir Panjang berkata, pelbagai taktik digunakan oleh pasangan kekasih yang datang ke situ semata-mata untuk mengaburi mata masyarakat.

"Bagi pasangan yang berkereta, mereka akan memberhentikan kenderaan di tengah laluan tanpa mematikan enjin mungkin sebagai persediaan untuk melarikan diri sekiranya dikesan manakala bagi yang menaiki motosikal pula, mereka akan menyorok di dalam semak sebelum melakukan maksiat.

"Taktik kotor ini sudah lama dihidu, dulu kawasan ini tidak pernah dikawal tetapi kini, setelah Rela ditubuhkan pada awal tahun ini, kawalan dilakukan setiap malam melibatkan anggota Rela," katanya.

Mohd Nasri berkata, sepanjang tempoh kawalan dilakukan, lebih daripada 10 pasangan ditangkap dan terbaru, iaitu pada Julai lalu melibatkan pasangan yang berasal dari Selangor dan Dungun.

"Mereka ditangkap sekitar jam 9 malam ketika anggota kami melakukan rondaan dan ketika itu, mereka berada dalam keadaan separuh bogel. Setelah disoal siasat, pasa-ngan terbabit mengakui mengetahui ‘port’ ini daripada rakan yang tinggal berhampiran," katanya.

Sumber : Justice For All

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.