Saturday, June 19, 2010

Cerita lembu dan kambing hitam


Apabila dua anggota tentera dituduh dalam kes kehilangan enjin jet RMAF, ramai yang tak berapa yakin bahawa mereka yang dituduh tu punya angkara. Sebab tak logik... enjin yang 'bik mama' punya besar, boleh dengan begitu mudah dicuri. Pulak tu... yang terlibat cuma dua orang anggota tentera yang tak berapa nak tinggi pangkatnya. Tak masuk akai langsung...

But, this is Malaysia the Bolehland.... where the imppossible become possible. Yaaahooo.... Malaysia Boleh!!

Berbalik pada cerita enjin jet yang dicuri hingga terlepas sampai ke Uruguay tu... Bapak pada salah seorang yang kena tuduh dakwa.... anak dia kena pelupoh untuk mengaku yang dia curi enjin jet tersebut. Dahsyat... dahsyat.... Cerita selanjutnya di sini.

Kata si bapak lagi... anaknya dipelupuh teruk macam lembu. Well... apa nak dihairankan. Pihak yang pegang kuasa tertinggi di Malaysia ni bukannya mereka respek pada lembu. Tengok sajalah berapa banyak 'LEMBU' yang telah diperkunta-kuntekan. Mereka cucuk hidung 'LEMBU-LEMBU' tersebut.... mereka perkuda 'LEMBU-LEMBU' tersebut..... mereka perbodoh 'LEMBU-LEMBU' tersebut dan mereka jadikan 'LEMBU-LEMBU' tersebut hamba upahan mereka!!

Yang syiuknya.... 'LEMBU-LEMBU' ini semuanya very obedient kepada tuan mereka. Maka jadilah mereka 'LEMBU' yang sanggup diperlembu.... selembu-lembunya!! Lembu yang telah menjadi Mat Rela!! Kalau degil... tak rela.... teruk pulak nanti 'LEMBU-LEMBU' ni kena. Sebabnya.... ada di antara 'LEMBU-LEMBU' tersebut have skeletons in their closet. Tak naya ke, kalau skeleton dalam closet tu bertaburan nanti. Nasib tak baik kalu.... LEMBU-LEMBU ni boleh kena masuk dalam kandang besi. Dan... ada juga 'LEMBU-LEMBU' yang takut 'sooruuu' miss. So... kenalah patuh pada tuan mereka apabila diperlembu..... Ha.. ha.. ha.. sebijik macam lembu!!

Dan.... species lembu-lembu inilah yang pelupuh macam lembu, tertuduh dalam kes enjin jet RMAF yang dicuri dan dibawa lari. Dia dibalun... dibelasah.... dipelupuh.... untuk paksa supaya mengaku bersalah.... walaupun semua orang tahu, dia kena aniaya.

Tetapi.... di negara Malaysia the Bolehland ni, biasaler... 'Ikan jerung' biasanya akan terlepas. Yang akan dimangsakan ialah ikan bilis aka kambing hitam!! 'LEMBU-LEMBU' diperlembu untuk melindungi the 'high and mighty' dan yang kena sembelih ialah kambing-kambing hitam.

Kesian si kambing hitam.... Cilakak punya 'LEMBU'!!

End of the story... Thank you!

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.