Wednesday, October 5, 2011

KPN cuba nafikan..

Ketua Polis Negara menafikannya, tapi gambar diatas
menceritakan apa yang sebenarnya berlaku


Terbukni kini bahawa polis Malaysia adalah ganas dan bukan sahaja para peserta perhimpunan aman Bersih 2.0 menjadi mangsa keganasan polis, malah para pesakit dan kakitangan Hospital Tung Shin turut dijadikan mangsa mereka!

Tindakan provokatif polis tanpa kenal batasan kemanusiaan ini telah menyebabkan para peserta perhimpunan aman Bersih terpaksa bertempiaran lari untuk mencari perlindungan tidak kira dimana sekali pun!

Ada yang terpaksa berlindung di tempat letak kereta awam yang terletak berhampiran dengan hospital tersebut. Ada yang terpaksa pergi ke tempat parkir kenderaan bertingkat dan pintu masuk utama hospital itu.Mereka ini bukan bertujuan untuk berhimpun disitu tetapi lantaran terlalu terdesak untuk lari dari hambatan ganas Polis Raja Di Malaysia.

Namun, tidak ada apa-apa kerosakan fasilitas Hospital tersebut ketika mereka mencari perlindungan di hospital tersebut seperti mana laporan di sini.

Namun kerosakan yang amat jelas dan memalukan adalah keatas kewibawaan PDRM sendiri! Siasatan Kementerian Kesihatan mengesahkan polis telah melanggar prosedur operasi standard (SOP) dan bertindak secara tidak beretika ketika hendak meleraikan perhimpunan Bersih 2.0 di kawasan Hospital Tung Shin di sini, 9 Julai lalu. Perkara itu disahkan oleh Kementerian Dalam Negeri malam ini.

Walau bagaimana pun Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri Tan Sri Mahmood Adam cuba menegakan benang basah dengan menafikan dakwaan yang menyatakan berlakunya tembakan gas pemedih mata ke dalam kawasan hospital.Pundek punya orang!

Ramai yang berada di lokasi ketika kejadian tersebut berlaku berasa kecewa dan marah dengan tindakan polis yang ganas dan tidak beretika yang telah membahayakan keselamatan pesakit dan doktor.

Terdapat sekumpulan 11 doktor pula menegaskan mereka bersedia untuk menyediakan afidavit berkanun untuk mengatakan bahawa pihak polis ada melepaskan air berasid dan gas pemedih mata ke atas kawasan Hospital Tung Shin dan Hospital Bersalin Cina. sumber sumber

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.