Wednesday, September 14, 2011

Jimatkan kos, menyusu secara terus dari lembu

Seorang lelaki Kemboja menceritakan bahawa cucunya yang masih lagi berumur 20 bulan telah diberi susu secara terus dari perut lembu.

Menurut datuk cucu itu Um Oeung, anak yg bernama Tha Sophat itu mulai menyusu terus dari lembu sejak kedua-dua ibubapa nya meninggalkan lampong untuk bekerja di daerah lain.

Um Oeung berkata, Tha Sophat solah olah sebagai anak kepada lembu apabila berada disisi lembu untuk menyusu.

Pada mula nya Um Oeung meletak cucunya jauh sedikit dari lembu ketika bayi itu sedang menyusu. Setelah beberapa kali, Um Oeung terus membiarkan budak it uterus menyusu terus pada putting badan lembu, setelah ia menangis mahukan susu. Tha Sophat menyusu pada lembu itu satu hingga dua kali sehari.

Tha Sophat tinggal dengan datuk dan neneknya di sebuah kampung di daerah Siem Reap, Kemboja.

Um Oeung berkata, lembu itu tidak pula menghalang ada budak menyusu padanya. Yang dia bimbangkan hanyalah kesihatan cucunya itu, jika dia terus menyusu terus pada lembu itu. - AP

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.