Sunday, July 24, 2011

Kenapa kerajaan tak mahu guna dakwat kekal yang lebih mudah dan murah ?

http://2.bp.blogspot.com/-xWYOHiXICu8/Tip8uEziyUI/AAAAAAAAEik/7ODKi0P7gGM/s320/biometrik.jpg

Apa itu biometrik?

Teknologi terbaru untuk pemindai jari (biometric) akan segera beredar dan telah dipamerkan oleh penemunya iaitu perusahaan bernama Futronic di Hongkong. Teknologi yang diberi nama Live Finger Detection (LFD) diciptakan untuk melindungi data dari “jari palsu” yang selalunyanya dibuat dari karet atau silikon. Seperti kita ketahui, walaupun kami yakin kita tahunya karana kebanyakan menonton filem detektif, sebuah alat biometric dapat “diakali” dengan cap jari buatan atau bahkan (secara sadis) memotong jari orang tersebut untuk dapat membohongi biometric.

Dengan LFD maka hal diatas dapat dihindari dan tidak mungkin bagi seseorang untuk membuka password di biometric dengan menggunakan cara-cara diatas. Cara kerjanya adalah tempat pemindai yang ada di desain secara khusus sehingga bisa anda salah meletakkan posisi jari anda maka otomatis alat biometric akan menolak akses. Terciptanya alat ini pasti kerana banyak pemalsuan cap jari.

Antara dialog PM dengan SPR yang sempat di pintas siang tadi!

SPR : kami korbankan untuk mu umno.

Umno : Selagi kau belot ke sini , kau akan selamat.

SPR: Nanti BERSIH kacau.

Umno ; BESIH kacau kita suruh FRU kacau balik.

SPR : Macam itu kita selamatlah.

Umno : Cadangan biometrik idea yang paling baik tipu rakyat SPR, Ini lah surhanjaya Penipu Rakyat.

umno dan SPR masing masing ketawa...kah kah kah.

Kelemahan biometrik ialah,kalaulah data based tidak mach dengan cap jari.adakah pengundi tersebut di benarkan mengundi?

Akan ada ruang dan peluang BN menipu sebab data based tu dia yang pegang!!

Akan detack ker pengundi yang mengundi 2 kali?apa jaminannya?

SPR : Biometrik mengunakan system computer Telus bersih dan boleh di percayai!

Rakyat :Penipuan cara ni lagi susah nak tengok,kalau nombor jumlah undi yang mesin tu cakap 5000, 5000 la angka dia,tak boleh ada pemantau dan apa sahaja untuk pastikan betul tak angka tu.

Di hujung komputer tu dok seorang manusia dari SPR.,boleh percaya ke ketelusan??

SPR : Errrr...mana ada..Najib kan dah kata kerajaan tak pernah berbohong pasal mengundi semalam?

Rakyat : Paling akhir.........sistem biometrik ni adalah lagi satu kontrak beratus juta untuk kroni...............dan benda yang akan keluar di akhir nanti tu mesti macam macam masalah seperti jugak kapal selam, kapal terbang, dan macam macam lagi kapal BN UMNO.............

SPR : errr...apa nak cover ni..pandai pulak deme jawab..adoi...

Rakyat : Pakai dakwat dulu. SPR biar benar benar bebas......20 atau 30 tahun nanti kita boleh pikir pasal sistem canggih..........

Orang kampung :Sistem canggih sekarang ni supaya penipuan boleh lebih canggih........tu jer

Dulu pernah berlaku di pejabat aku, gempar semua orang bila nama seorang staf yg telah meninggal dunia, didapati tercatat telah hadir kerja,,,kerana kami pakai punchcard gunakan sistem canggih Biometrik,, jadi orang tahu ada orang lain yg t...olong dia capkan kehadirannya dengan menggunakan cap jari dia,,, itu semua mudah dilakukan oleh pengendali sistem tersebut,, Jadi kalau SPR yg kendalikan,, sudahle,,, lupakan saja untuk ketelusan,,

During the CNN interview Najib desperately argued: “It will come up to see that we are all for fair and clean elections. And as you know, the last general election, you know, the ruling party lost five states. And we were deprived of two-thirds majority.”

Me said : To put it very mildly, dear Najib, if the last elections were truly fair and clean, you probably would not be PM today!

Biar Rakyat tentukan siapa pemerintah!Bukan pemerintah yang kerjanya tipu rakyat bahawa dia sahaja yang layak memerintah!Tuntutan rakyat hanyalah supaya kerajaan jangan tipu undi semasa pilihanraya!

SEKIRANYA UNDI PILIHANRAYA TELUS DAN KEPUTUSAN NYA UMNO KALAH.KAMI TERIMA.JIKA PAKATAN RAKYAT MENANG.LAGI KAMI TERIMA, KAMI BUKAN GILA UNTUK BERKUASA, TAPI KAMI MELAWAN SEBAB NAK JATUHKAN KERAJAAN YANG GILA NAK TERUS BERKUASA!!

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.