Wednesday, April 13, 2011

Projek Dana PAS Pangkor - Jom infaq !


Pada retread di Pulau Pangkor bulan lalu, kami sempat bertemu dengan Tuan Syed Sharim bin Shayid Khalim yang juga Ketua Cawangan PAS@Penasihat Projek Pembinaan Kompleks Tarbiyyah PAS Pangkor di Lumut. Pertemuan yang diluar jadual itu berlangsung di bandar Lumut.

Oleh kerana pertemuan ini lebih kepada pencerahan isu yang timbul berhubung pembinaan kompleks tersebut maka beberapa soalan panas turut dilontar dan dijawab dengan baik oleh beliau.

Beberapa kekeliruan, turut dijawab dengan lapang dada. Projek Pembangunan Kompleks Tarbiyyah PAS Pangkor wajar dan perlu dilaksanakan. Ia penting untuk PAS dan Islam khususnya di Pulau Pangkor.

Berdasarkan kepada Kertas Kerja yang diberikan kepada kami, hasrat PAS Pangkor begitu mengunung tinggi. Perencanaan jangka panjang PAS Pangkor ini wajar disokong lebih-lebih lagi pusat itu kelak bakal menjadi pemangkin gerakan dakwah dan pusat komuniti masyarakat di pulau itu.

Namun rasionalnya, PAS Pangkor tidak mempunyai tanah milik sendiri. Untuk pengetahuan pembaca kini, PAS Pangkor membina markaznya diatas tanah milikan orang lain. Dan disitulah juga ditempatkan pejabat PAS Pangkor serta PASTI Al-Adawiyah.

Perjumpaan diluar jadual retread bersama Penasihat Projek dan SU PAS Pangkor, saudara Azmi di Lumut. Diantara yang hadir Ketua Pegawai Operasi eBEL, beberapa bloggers dari Sekretariat Blogger PAS Perak serta jurutera teknikel eBEL.

Inilah pandangan hadapan markaz PAS Pangkor. Dari sumber yang dimaklumkan kepada kami, tapak markaz ini kini berada di dalam perancangan Kerajaan Negeri untuk pembangunan bandar akan datang.

Dari tinjauan tapak, kedudukan tapak markaz ini terletak hanya 500 meter dari pusat bandar Pangkor. Maka dengan itu, persediaan awal untuk menempatkan tapak markaz baru perlu diusahakan.

Sejajar dengan hasrat itu, pihak kami menyokong sepenuhnya cadangan PAS Pangkor yang telah pun memulakan langkahnya dengan melancarkan TABUNG DANA RM1 JUTA. Untuk pengetahuan di sini, pelancaran Tabung Dana itu telah sempurna dirasmikan oleh YB Saudara Khalid Samad pada 27hb. April lalu. Dibawah, Pusat PASTI Al-Adawiyah (pintu hijau) - pandangan hadapan markaz.

Ini pula pandangan di belakang markas yang menempatkan pejabat PAS Pangkor. Maka itu, PAS Pangkor sangat mengharapkan agar tuan-tuan dapat menyumbangkan wang ringgit kepada TABUNG DANA ini agar Kompleks Pusat Tarbiyyah PAS Pangkor itu dapat dibangunkan. Dan ia hanya mampu direalisasikan dengan sokongan kuat daripada ahli jamaah, korporat-korporat yang cintakan perjuangan Islam dan PAS serta tuan-tuan yang budiman.

Untuk itu, PAS Pangkor telah menyediakan kupon-kupon wakaf untuk dijual kepada umum. Kepada mereka yang ingin mendapatkan kupon-kupon wakaf boleh men menghubungi penama-penama dibawah untuk urusan selanjutnya. (rujuk banner dibahagian bawah artikel ini)

Mengapa RM1 JUTA ?
Terdapat 2 strategi cadangan perlaksanaan yang praktis diguna pakai untuk projek ini. Iaitu seperti dibawah : Rujuk Lampiran yang disertakan ini. Manakala foto bangunan kedai itu adalah unit rumah kedai 2 tingkat yang dalam cadangan untuk dibeli . Lihat tanda anak panah merah.


En. Azmi bin Abas. Tunjang disebalik projek pembinaan Kompleks Tarbiyyah PAS Pangkor. Semoga Allah memberi ganjaran baik buat saudara atas usaha keras untuk melihat projek besar ini menjadi kenyataan. Seterusnya menjadi momentum jihad dan perjuangan dakwah ahli-ahli PAS dan jamaahnya bagi masyarakat di Pulau Pangkor. InsyaAllah. Takbir

catatan albanjari

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.