Tuesday, March 29, 2011

Bukit Aman: Polis tidak siasat Anwar kes video seks

KUALA LUMPUR, — Polis tidak menyiasat Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung pendedahan video seks didakwa menunjukkan beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur meskipun pengkritik mahukan siasatan sedemikian ke atas ketua umum Pakatan Rakyat itu.

Ketua Sekretariat Polis Bukit Aman Deputi Komisioner Datuk Ghazali Mohd Amin berkata, Ketua Pembangkang itu tidak disiasat kerana tiada tanda menunjukkan wujudnya salah laku jenayah

Ghazali enggan menjawab sebarang soalan lain kerana sedang menaiki kapal terbang ketika dihubungi.

Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, dua daripada tiga “Datuk T” menggesa agar diadakan suruhanjaya siasatan untuk menentukan ketulenan rakaman video itu.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan lewat semalam, Ghazali berkata, polis kini dalam proses membuat pengesahan pakar berhubung bahan bukti yang diperoleh berkaitan kes video seks itu.

Malah semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz pula berkata, ketiga-tiga ''Datuk T'' terbabit termasuk Datuk Shuib Lazim akan dilindungi di bawah Akta Perlindungan Saksi dan Akta Pemberi Maklumat sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.

Rabu lepas, Abdul Rahim dan Shazryl Eskay mengakui mereka bersama Shuib adalah trio “Datuk T” yang bertanggungjawab menyimpan dan menayangkan video berkenaan kepada sebahagian wakil media di hotel Carcosa Seri Negara.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR telah tampil membuat penafian beliau individu di dalam video tersebut dan membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Berikutan pendedahan itu, ketiga-tiga individu terbabit telah disoal siasat polis di Bukit Aman pada Khamis dan Jumaat lalu, dan menyerahkan pita video dan seutas jam tangan jenama Omega sebagai bahan bukti.

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan lain termasuk Perkasa juga meminta suruhanjaya siasatan diadakan bagi meneliti pendedahan rakaman video seks.M/I

Ini kali ketiga Anwar berhadapan dengan dakwaan berkaitan dengan moral dan seks.

Pada akhir 1990-an beliau disiasat dan didakwa berhubung kes liwat dan salah guna dan kemudian kes liwat kedua pada 2008.

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.