Tuesday, November 8, 2011

Kaum CINA Benut Bersama Menyaksikan Majlis Korban


PONTIAN - Keunikan program Korban peringkat Majlis Tindakan Dun (MTD) Benut tahun ini bertambah menarik dengan kehadiran kaum Cina ke program tersebut.

PAS Dun Benut sejak akhir-akhir ini sudah mula diterima oleh masyarakat itu dan perpaduan itu dilihat berpandukan program yang dianjurkannya sebelum ini.

Perkara ini turut diakui Hj. Bachok Welang, Naib Yang Dipertua PAS Pontian dengan katanya penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pontian beberapa bulan lalu berperanan mengembangkan dakwah PAS sehingga program yang berbentuk keagamaan turut diserta kaum itu.

''Sambutan tahun ini memberangsangkan keranan ia turut dihadiri kau Cina sebagai tanda sokongan terhadap parti Islam.'' ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian sewaktu ditemui Mtd Pas Benut di Pusat Penyembelihan di Perkarangan Bangunan Markas PAS Cawangan Parit Ibrahim Benut, dekat sini, semalam.

Dalam pada itu beliau berkata PAS fof All antara slogan yang menyebabkan orang bukan Islam ingin berdampingan dengan parti itu.

Menurutnya lagi PAS tidak mementingkan bangsa yang jauh lebih baik daripada sebuah parti perkauman negara ini dan ia begitu mesra dengan kaum selain Melayu.

''Kita banyak buat program bersama dengan kaum bukan Melayu. Sambutan yang diberikan cukup baik dan mendapat respon berbanding dengan sambutan yang kami terima pada pilihan raya tahun 2004'' ujarnya lagi.

Sementara itu proses penyembelihan telah dilakukan oleh Ustaz Atan Gombang, Pengelola Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut bersama lebih 50 orang yang terdiri daripada anggota Jabatan Amal Pontian.

Sejumlah 150 bungkus daripada 80 kg daging telah diagihkan kepada penduduk di sekitar Dun Benut termasuk di 17 kawasan Unit Peti Undi (UPU) yang ada.

Hadir sama, Sdr. Badrul Hisham Mat Saat, Ketua Penerangan PAS Pontian, Sdr. Razali Limat, Setiausaha Kerja PAS Pontian, Sdr. Saiful Amri A. Suloh, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pontian.

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.