Wednesday, October 26, 2011

Dasar sekular Umno muqadimah murtad

Oleh Mohd Azmi Abdul Hamid
Presiden TERAS

Mendedahkan masyarakat Islam mengenai punca murtad dan bagaimana ia harus diatasi adalah sangat penting.
Kami insaf betapa menyedarkan umat Islam mengenai gejala dan bahaya murtad tidak memadai .

Punca murtad yang bermula dari soal pendidikan, masalah sosio-ekonomi dan perundangan perlu didedahkan agar semua pihak memberi perhatian serius untuk segera mengatasinya.

Sementara tidak dinafikan ujud percubaan dari pihak-pihak tertentu yang mahu menjayakan gerakan murtad seperti yang telah berlaku kepada banyak negara dirantau ini semada melalui paksaan seperti yang telah berlaku ketika penjajahan mahupun secara pendidikan dan palbagai strategi sosio budaya dan ekonomi, kami tetap merasakan kelemahan dikalangan umat Islam telah memberi ruang murtad berkembang biak.
Sejak dari kemerdekaan lagi pihak kerajaan dibawah kepimpinan UMNO telah cuai untuk memastikan persoalan aqidah dan perlaksanaan syariat Islam diberi perhatian serius.
Malah kesan dari pendidikan Barat yang diterima oleh kebanyakan kepimpinan UMNO telah mengukuhkan faham sekularisme yang memang menjadi benih awal Pembaratan dan Kristianisasi bermula di negara ini.
Faham sekularisme dan nasionalisme chauvinis yang dianuti oleh kepimpinan UMNO telah menyebabkan dasar yang sangat liberal untuk menerima segala unsur Barat yang sarat dengan unsur Kristian menyerap dalam urustadbir negara.
Malah pendidikan Islam secara formal dalam sistem pendidikan kebangsaan hanya bermula pada tahun 1962. itupun ia bukan bertujuan untuk menjadi asas kepada pencorakan pendidikan nasional keseluruhannya.
Akibatnya gejala keruntuhan akhlaq dan aliran pemikiran sekularisme semakin kukuh menguasai cara hidup umat Islam yang bermula dari budaya dan gaya hidup kebanyakan pemimpin UMNO.
Kami melihat dasar sekular yang diterajui oleh pemimpin UMNO iaitu memisahkan syariat dari segala polisi negara samada dalam pembangunan ekonomi mahupun pembangunan sumber manusia telah memberi ruang yang sangat luas kepada muqadimah murtad.
Sebab itu ketika umat Islam dikejutkan bahawa gejala murtad menjadi sangat berleluasa , kita dapati suara lantang bahawa soal agama seharusnya menjadi aspek hidup yang bersifat peribadi tiba-tiba kedengaran.

Malah kumpulan yang mengatas-namakan Islam yang dianggotai sendiri oleh anak pemimpin tertinggi UMNO telah diberi ruang besar oleh media yang sememangnya didokong oleh UMNO untuk mengukuhkan pemikiran sekular yang menafikan aqidah sebagai paksi yang seharusnya mewarnai semua aspek kehidupan.
Kini natijah dari kecuaian dan polisi sekular yang diamalkan oleh pemimpin UMNO sudah mendedahkan generasi muda kepada gejala murtad. Untuk memperbetulkan kemungkaran besar ini memerlukan kuasa politik yang kuat dan pemikiran yang kukuh terhadap Islam sebagai paksi kehidupan umat.
Kami mengesa umat Islam memahami hal ini dan kami akan mendedahkan sedikit demi sedikit kepincangan pemimpin yang menyebabkan murtad menjadi berleluasa. Ini tidak akan berlaku selagi perubahan kepimpinan negara tidak dilakukan.

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.