Wednesday, July 21, 2010

Harusani kata dia tak mahu masuk neraka !

Sengal ! Dah tahu ker boleh masuk syurga ? Ker kerana tiket 'besar' sebagai Mufti, Allah beri kelonggaran untuk masuk terus ke syurga? Hangin satu badan muffin besar ni, bila Salahuddin Ayub dan Mahfuz kata dia bikin fitnah serta berbohong bahawa terdapat pemimpin PAS dan UMNO menemuinya untuk mendapatkan pandangan untuk berkolaborasi.

Kan dah letih 'garu' sana-sini ? (Ralat foto : Maaf salah letak gambar, sekadar hiasan - garuan yang menyedapkan) Syyyhhh..!! Marah giler muffin besar ni bila dia riuh di Utusan kata,
"..PAS yang sebenarnya bertanggungjawab terhadap perpecahan umat Islam di negara ini sehingga orang bukan Islam semakin berani mempertikaikan Islam. Ini kerana mereka begitu degil dan walaupun berjuang atas nama Islam tetapi apabila disuruh kembali bersatu kerana Islam, mereka tidak mahu, kalau mereka keluar Islam, maka mereka murtad tetapi kalau keluar parti bukan murtad.

Depa nak tuduh saya berbohong, itu depa punya pasal, saya tak nak masuk neraka. Beliau turut menegaskan bahawa melompat parti tiada kena mengena dengan Islam, merata-rata orang melompat. Ikut suka mereka hendak meloncat ke hendak merangkak ke hendak duduk.." - Harusani

Mufti Harusani yang diketahui umum mempunyai pemikiran yang celaru bersuara lagi. Seperti mana kebiasaan yang diamalkannya, beliau tetap mahu menjadikan dirinya sebagai talian hayat untuk survival UMNO yang sudah retak menanti belah itu.

Menawarkan (baca sebagai melacurkan) dirinya untuk menjadi orang tengah dalam berkolaborasi antara UMNO dan PAS. Menurut pandangan beliau kuasa Melayu akan terhakis selepas PRU13, sekiranya UMNO dan PAS gagal disatukan.

Mohon pencerahan tentang 5 perkara dibawah :
1. Yang terhakis itu sebenarnya kuasa Melayu atau kuasa UMNO?

2. Setelah lebih 50 tahun merdeka, adakah masih perlu untuk kita berbicara soal ketuanan Melayu?

3. Yang mana lebih mendatangkan faedah dari sudut jangka panjang di antara Perpaduan Melayu dan Perpaduan Islam?

4. Kenapa Mufti Harusani memilih untuk berada bersama-sama dengan kelompok kuda hitam berbanding kelompok kuda putih?

5. Adakah Mufti Harusani itu seekor kuda belang yang nampak putih jika berada bersama kelompok kuda hitam dan hilang putihnya dan terserlah hitamnya jika bersama kelompok kuda putih?

Kita tidak perlu mengulas panjang tentang si kuda belang ini kerana beliau sendiri yang memilih untuk berada dengan kelompok kuda hitam. - amir bani salim

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.