Tuesday, July 6, 2010

Cara Umno untuk bikin gila

Serangan kepada pas oleh umno yang dimula semenjak 50 tahun dulu tak pernah padam dan berhenti. umno kalau tak menyerang pas tak dinamakan umno. umno memang dilahirkan untuk menyerang pas. naib presiden umno shafie pedal telah membuat ucapan mengatakan bahawa pas adalah parti ajaran sesat. shafie pedal adalah seorang menteri yang gagal mengawal kenaikan barangan keperluan rakyat malaysia. zaman shafie pedallah rakyat malaysia menikmati kenaikan minyak yang menggila.

Bukan setakat minyak kenderaan naik hatta kepada minyak masak pun mengalami kenaikan menggila. dan dizaman beliaulah minyak diesel dan minyak petrol menjadi hampir menjadi satu harga. jadi jika ada kenyataan yang bangang dari shafie pedal itu tidak mengejutkan. rakyat dah boleh menilai bagaimana rendahnya iq shafie pedal.

Jadi kalau ucapan bangang shafie pedal kepada pas sebenarnya menambah lagi kebangangan beliau dalam berhujah atau memberikan ucapan. serangan kepada pas sebenarnya dah lama berlaku dan telah disedari oleh semua ahli, pemimpin dan penyokong pas. dulu parti pas disamakan dengan komunis. jadi tiada apa yang baru dalam serangan umno kepada pas.

Cuma yang menjadi kepelikkan ialah dimasa ini JI dihidupkan kembali dan cubaan menangkap orang berugama dan yang mengajar ugama telah dimulakan kembali. apabila penangkapan orang berugama bermakna siri siri penangkapan orang pas untuk diisakan adalah begitu tinggi. operasi lalang, operasi pemutihan akan dilakukan kembali, operasi yang mahu memutihkan kawasan yang boleh menggugat kawasan umno dalam pru yang akan datang. jangan lupa pada peristiwa umno dan mca bergaduh yang ditangkap adalah orang pas dan dap.

Strategi sama dilakukan oleh pemimpin umno, satu pihak umno akan memanaskan dan satu pihak lagi akan meniupkan api api yang boleh menghalalkan penangkapan pemimpin pembangkang khususnya pas. cara biasa saja untuk umno menangkap pemimpin pembangkang diwaktu mereka mengalami penurunan sokongan.

Kita melihat bagaimana isu isu lain, termasuk rpk, nuar berahim dimainkan oleh pemimpin umno, jika tiada sambutan dari rakyat akan lebih banyak lagi isu isu panas akan dimainkan sehinggakan api menjadi besar untuk memudahkan umno menggunakan isu itu untuk menutupi kelemahan mereka sekarang. apa gunanya membesarkan gambar zaid dan rpk bersama tanpa sebarang sebab munasabah untuk mereka.

RPK bukan komunis atau kumpula ji atau kumpulan ajaran sesat. kenapa dimainkan isu isu bodoh jika umno tiada agenda lain. zaid ibrahim ke london bukan melalui jalan haram. semuanya dalam pengetahuan kerajaan. isu ini hanya mainan umno untuk memerangkap pihak pembangkang jika pembangkang terlena dengan buaian ini..! (FTZ)

No comments:

Post a Comment

Kezaliman belum berakhir hulurkan bantuan anda terima kasih !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAMPUNG MASJID

KAMPUNG TELUK DALAM

KAMPUNG TELUK KECIL

peringatan PRU 13

DOA MINTA TURUN BALA

“ Bismillahirahmanirahim. Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami Hamba Mu yang lemah memohon belas ehsan dan kasihan Mu. Kami tidak berdaya untuk menghadapi fitnah wang sebegini besar. Maka, kami berserah kembali kepada kekuasan Mu Ya Allah setelah habis daya dan kederat kami telah digunakan.Maka, kami memohon, Ya Allah, turunkan Bala yang diterima oleh Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Hud ke atas semua yang terlibat dalam usaha pembelian wakil-wakil rakyat serta pimpinan PKR tidak kira siapa mereka itu.


Ya Allah Yang Maha Berkuasa, Yang Menggerakkan Awan, Yang mengalahkan bala tentera Al Ahzab. Hancurkan mereka. Menangkan kami ke atas mereka. Jadikanlah wang mereka sebagai bala ke atas mereka supaya mereka sedar bahawa Kau lebih Berkuasa dari wang mereka.

AMIN”
" Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.